Betegeink kérdezték

Hogyan jelentkezhetek be?

Kérjük, a várakozás elkerülése végett jelentkezzen be online, vagy telefonon a 06 20 55 00 942-es mobil számon!

Mire számítsak az első alkalommal?

Az első találkozás alkalmával részletes állapotfelmérést végzünk, majd ezt követően részletes kezelési tervet készítünk Önnek . Az első találkozás során készített digitális panorámaröntgen felvételt, és végzünk egy teljes körű szájüregi vizsgálatot (fogazat, fogíny, arc-szájüreg). Ezt követően a konzultáció során Ön elmondja elképzeléseit, igényeit, valamint mi is elmondjuk szóban, hogy milyen kezelési alternatívák vannak, azok közül az Ön számára melyeket javasoljuk. A szóban egyeztetett alternatívákat írásos kezelési terv és árajánlat formájában megosztjuk Önnel. Amennyiben kezelési tervünket elfogadja, azonnal elkezdjük fogászati kezelését. Első lépésben dentálhigiéniai kezelés történik, mely magában foglalja a fogak tisztítását és a fogkövek eltávolítását.

Mit jelent pontosan a fogimplantátum?

Az implantátum a saját fog gyökerét helyettesíti. A fogászati implantátum vagy műgyökér, az állcsontba kerül beültetésre, ott biológiailag rögzül, becsontosodik, ezért is lesz rendkívül stabil és teherbíró. Ez egy kisebb szájsebészeti feltárás keretében, helyi érzéstelenítéssel történik. Ezután kb egy héttel kerül sor a varratok eltávolítására. Ezt követi egy kb.3-5 hónapos gyógyulási időszak, mely idő alatt a műgyökér „becsontosodik” az állkapocsba és elég stabil lesz az elkészítendő fogpótlás rögzítéséhez. Ha a gyógyulási időszak véget ér, behelyezésre kerül az implantátum fej, melyre a végleges fogpótlás készül el.

Milyen fizetési módok vannak?

Rendelőnkben készpénzzel vagy bankkártyával tud fizetni.
Mit jelent az azonnali implantátum?

Van valami hátránya a hagyományos implantációval szemben? Azonnali, vagy un. „so fort” implantációt mint alternatív, kompromisszum lehetőséget kell mérlegelni, amikor a beteg azonnali esztétikai elvárásai felülírják a fogászati implantáció körüli támasztószövetben fellépő komplikációk magasabb rizikóját. Rendelőnkben elérhető a fogászati implantátumok körüli csontszövetgyulladás hajlam genetikai teszt, a DentiGen periimplantitis teszt. Pozitív DentiGen teszt esetén, azaz periimplantitis genetikai hajlam esetén az azonnali implantációt nem ajánljuk. Negatív DentiGen teszt esetén is megtartott, magas alveoluscsont, illetve az implantációt követő azonnali fog-implantátum stabilitás előfeltétele a sikeres azonnali implantációnak. Csontpótlás szükségessége esetén az azonnali implantáció nem lehetséges. Az implantátum körüli csont stabilitása az első 2-3 héten gyengül, majd a 6. héten éri ismét el a beültetéskori stabilitást. Az azonnali implantáció azonnali terhelést is jelent, mely a csontátépülést, az implantátum rögzülését minden esetben negatívan befolyásolja. Azonnali implantáció esetén a legrizikósabb időszak az implantációt követő 3. hét. Az azonnali implantáció lehet egyfázisú, vagy 2 fázisú implantátumokkal végezni. 1 korona, vagy kis terjedelmű hídpótlás esetén az egyfázisú implantátum is alternatíva. Ebben az esetben a plusz implantátumfej költségével nem kell számolni. Egyfázisú implantátum esetében csak ragasztással rögíthető a korona, hídpótlás, míg kétfázisú implantátumok esetében mind a ragasztásos, mind a csavar rögzítés alternatíva lehet. Magyarországon az elkészült implantációs fogpótlások 90%-a ragasztásos (kedvezöbb esztétikai hatás, egyszerűbb kivitelezés, de az utógondozás és az eltávolítása nehézkes), míg pl. Svájcban túlnyomó többségben a csavar rögzítésű implantációs protézis a gyakorlat (implantátum körüli utógondozás, fogmű levétele egyszerű, de esztétikailag eltérő színű a csavart eltakaró fedőtömés.

Kinek lehet implantátuma?

Habár a fogászati implantáció széles körben elterjedt rutin beavatkozás néhány esetben kontraindikált illetve számos kockázati tényező merülhet fel a beteg általános egészségi állapotától függően. Kellő figyelmet kell fordítani mind betegnek mind fogorvosnak az általános kockázati tényezőkre. A betegeknek pontosan le kell írniuk általános egészségi állapotukkal kapcsolatos problémákat, gyógyszerszedésüket, allergiájukat. Az orvosnak tájékoztatni kell a pácienseket a kockázati tényezőkről és részletes felvilágosítással kell őket ellátni. Az implantátum beültetése szempontjából alapvető előfeltétel a fertőző betegségektől és gyulladástól mentes szájüreg, és a beültetési helyen lévő megfelelő csont. Az implantátum integrációját befolyásoló tényezőket ( az implantátum anyaga, az implantátum geometriája, az implantátum felszíne) figyelembe kell venni.

Mi a különbség a csapos fog és az implantátum között?

Az implantátumot, vagy műgyökeret, az állcsontba helyezzük, a titánból készült műgyökér biológiailag rögzül, „csontosodik” az állkapocshoz. Az implantátum a fog gyökerét helyettesíti. Erre kerül egy implantátum fej és ez rögzíti a fogpótlást (koronát, vagy hidat). A csapos fogra akkor lehet szükség, ha a saját gyökér megtartott, gyökérkezelt, de a fog koronai része nincs meg (szuvasodás következtében felpuhult, vagy letört) azt pótolni kell. A csap beültetése során egy kis csatornát fúrunk a saját gyökérbe majd gyári (titán, üvegszál) vagy egyedi (fogtechnikus által lenyomat alapján készített fémötvözet) csapot rögzítünk az előfúrt csatornába, ezt ragasztóanyaggal (kémiailag) rögzítjük, majd erre fogpótlást (korona, híd) készítünk..

Kérjük, írja meg kérdéseit és küldje el az info@dentiimplantcenter.hu email címünkre!