Lézeres kezelések

Lézer a fogászatban, szájsebészetben

A nagyteljesítményű fogászati lézerkészülék elengedhetetlen tartozéka egy modern fogászati rendelőnek. Dióda sebészi lézerkészülékünkkel kezelhetőek a nyálkahártya, csont illetve fogak egyes betegségei. A lézerfény magas energiatartalmánál fogva egyrészt képes a szövetek elpárologtatására, vérzésmentes vágásra, másrészt a lágyszövetben és csontban biostimulatív hatású, azaz sebészi beavatkozást követően az íny gyorsabban gyógyul, a csontosodás gyorsabb, erőteljesebb.

A nagy energiájú dióda lézersugár a meglazult fogak mellett kialakult ínytasakok hegszövetét fájdalommentesen távolítja el, a tasakokban a lézer a baktériumokat, gyulladásos szöveteket elpárologtatja, sterilizála, a fogat tartó csontban elősegíti a regenerációt, csontosodást, így a meglazult fogak újból megerősödnek a csontosodást, csontgyógyulást követően.

A lézeres kezelés a csontban az adott csontfelépítés – leépítés egyensúlyt a csontfelépítés felé tolja el, lézerkezelés hatására több csont elősejt alakul a sebészi kezelést követően kialakult vérrögben, mint lézeres kezelés nélkül.

A Denti Implant Center Bone Albumin fehérjével kezelt csontpótló anyagot használ csontpótlásra, mely lézeres kezeléssel kombinálva a ma lehető legeredményesebb szájsebészetben használt kis volumenű csontpótló technológia.

A lézerrel kombinált csontpótlás egészséges immunrendszer mellett a meglazult fogak stabilitásának javításában, majd az állapot fenntartásában az elsődlegesen választandó terápia.

A lézer alkalmazása minden esetben a megfelelő professzionális előkezelések után történik. A fogak stabilitásának javításához első körben ultrahangos fogtisztítás, parodontológiai kürettálás, mobilis fogak esetében a fogakat híddal „sínezni”, stabilizálni kell, a lézeres terápia sok esetben célzott antibiotikum terápiával egészítendő ki (lásd DentiGen baktériumteszt!)

Lézerhasználat előnyei:

•   Minimális műtét utáni fájdalom

•   Rövidebb beavatkozási idő

•   Vérzésmentes, magas műtéti pontosság

•   Gyorsabb, esztétikusabb, heg nélküli gyógyulás

•   Műtéti seb folyamatos sterilen tartása

•   Elkerülhető a műtét utáni gyógyszeres fájdalomcsillapítás, illetve antibiotikum prevenció, mivel a lézer gyulladáscsökkentő, szövet stimuláló, gyógyulást elősegítő hatást fejt ki a műtéti területen, ennél fogva a műtét utáni duzzanat, fájdalom minimális

•   Az elektrokauterrel szemben a dióra lézer u.n hideg lézer, hőt nem termel, a diódalézer „kés” csak a szövethez érintve „vág”, így a vágás melletti szövetek nem roncsolódnak.